Suomen ympäristökeskuksen Vuoden Vesistökunnostaja 2017 olen minä



Hei Juha,
minulla on ilo ilmoittaa, että sinut on valittu Vesistökunnostusverkoston vuoden 2017 vesistökunnostajaksi työstäsi Longinojan hyväksi! Vesistökunnostusverkosto palkitsee vuosittain henkilön, hankkeen, yhdistyksen tai yhteisön, joka on tehnyt esimerkillistä työtä vesistöjen kunnostuksen eteen. Valinnan teki raati meille saapuneiden ehdotusten pohjalta.
Näin alkoi 31.5.2017 saamani sähköposti. Aluksi olin hämmästynyt, ja tokaisin töissä "Olen vuoden Vesistökunnostaja". Tähän kollegani lähetti onnittelut huoneen toiselta puolelta.

Tuntuu epätodelliselta, luen sähköpostia lisää...

Valinta julkistetaan ja palkinto ojennetaan voittajalle Tampereen Raatihuoneella 13.6 klo 18 ja sitä ennen toivoisimme, että valinta pysyisi vain pienen joukon tiedossa.
Nyt tiedustelisinkin sinulta, onko sinun mahdollista saapua Tampereelle tiistaina 13.6.? 
Mietin hetken mitä kirjoittaisin vastausmailiin ja päädyin seuraavaan:

Kiitos, tämäpä kunnia.
Tulen paikanpäälle, jos en koko seminaariin, niin ainakin tuolloin klo 18 olen paikalla.
Olen sanaton.
Terveisin
Juha Salonen
Ajattelen mielessäni, kuinka hienoa on saada palkinto pitkään jatkuneesta työstä Longinojan eteen. Palkinto kiinnostaa, ja päätän tutkia kenelle palkinto on aikaisemmin annettu. Listalta löytyi Pro Puruvesi ry: perustaja Reijo Jantunen, Virtavesien hoitoyhdistys, Jukka Koski sekä Juha Keto.

Jokainen aiemmin palkittu on tehnyt työtä rakkaan vesistökohteensa eteen.

On hienoa liittyä näiden neljän palkinnon saajan joukkoon.

Aikaisemmin palkinnot ovat saaneiden Suome ympäristökeskuksen tiedotteet:

Lähetä kommentti

0 Kommentit