Tänään kävin Longinojalla keskustelemassa sillasta joka rakennetaan ladon takaa kulkemaan puron yli. Silta on yksi uusista kevyenliikenteen reitistön uusista silloista.
Fin Seula Oy niminen yritys on saannut urakan tehtäväksi ja siltojen osalta paikan päällä oli
Ari Valtonen.
Mukavaa oli huomata kuinka kertomani tosiasiat puron taimenista ja tekemästämme työstä kiinnosti oikeasti. Sillan rakennuskohta on siinä mielessä paha että molemmilla puolilla on jyrkät penkat, toisen penkan päältä löytyy lato, toisen sisältä suuri viemäriputki.
Tämän kohdan silta toteutetaan toisella tavalla kuin muut. Sillan perustat kaivetaan noin 1,5m puron pohjan alapuolelle jonne haudataan perustana toimiva anturalaatta. Laatan päälle rakennetaan sitten molempien puolien kivimuurit ja itse silta. Kerroin rakentajan edustajalle kuinka tärkeää on käyttää luonnonkiviainesta murskeen sijaan ja hän lupasikin selvittää asiaa tilaajan eli Helsingin kaupungin kanssa.
Siltojen luota purot tullaan laittamaan talkootyönä kuntoon yhdessä Helsingin kaupungin kanssa.
Uusi raitti tulee varmasti lisäämään puron varrella liikkuvien ihmisten määrää ja puro tulee alueen käyttäjien esille todella hienolla tavalla...
3 Kommentit
mutta joo toihan oli tukossa vissiin joskus syksysin,vai?
Olen ymmärtänyt että alue Koirapuiston koskelta kehä 1:delle tullaan kunnostamaan samaan tyyliin kuin kehä 1:den yläpuolinen alue.
Alueella ei hirveästi ole pudotuskorkeutta mutta tarpeeksi kuitenkin.